Andthentherewere3.reismee.nl

Routine, routine

Ik heb er altijd van gedroomd om een langere periode in het buitenland te wonen. In de derde week in Hongarije begin ik wat te twijfelen aan die droom. In ieder geval wat Hongarije betreft. We wonen hier in een prachtig huis, het is mooi weer, we zijn hier met een mooi doel, maar toch… het idee dat we nog niet op de helft van ons verblijf zijn is niet heel bemoedigend. Ons wereldje hier is wel heel klein. Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik niet degene ben die straks 9 maanden fulltime thuis zit.

Onze dagen hier bestaan uit vele rituelen. In de ochtend komt J ons wakker maken. Als we niet snel genoeg opstaan gaat hij door het huis struinen en doet hij meestal iets wat niet mag. De chocola opeten die we per ongeluk op tafel hebben laten liggen. Of zoals vanochtend iets totaal onverwachts, zoals een appel uit de koelkast pakken.

Als we eenmaal zijn opgestaan gaan we eerst ontbijten. Aan het einde van het ontbijt wil hij bij A op schoot die altijd het zelfde grapje met hem doet. Na het ontbijt wil hij vervolgens een rondje door de tuin getild worden. Eerst naar het hek, dan naar de auto, dan gluren bij de ene buren, dan boven het (inmiddels lege) zwembad gehangen worden waarna je net doet alsof je hem erin laat zakken. En ten slotte bij de andere buren kijken of de kutya (hond) al buiten is.

Als A gaat douchen ga ik met het jochie Instagram foto’s kijken. Vooral de auto’s en motoren vindt hij erg interessant. De foto’s van die Haagse meneer die als hij dronken is altijd close up afbeeldingen van dakgoten en spoorrails plaatst, snapt hij nog niet zo goed. Als ik ga douchen krijgt hij van A een appeltje en maakt hij met haar een rondje door de tuin.

Dan gaan we naar de winkels. Daar proberen we zo gecoördineerd mogelijk inkopen te doen en raken A en ik mekaar minimaal 1 keer kwijt.
Als we terugkomen lunchen we.

Tijdens de lunch doet het jochie weer iets ondeugends. Zoals zijn broodje in de melk proberen te dopen of uit onze bekers drinken.
Na de lunch is het bedtijd.

In de middag gaan we er dan op uit. De ene dag met de auto, de andere dag lopend naar de speeltuin. In de speeltuin wil hij drie dingen: de wipkip, de wip en de glijbaan. Op de terugweg kopen we dan een ijsje.

Als we terug zijn gaat hij of in het opblaasbadje of iets anders in de tuin doen. Ik probeer hem zoveel mogelijk bezig te houden terwijl A het eten kookt. Het eten wordt vervolgens half opgegeten. Het Danoontje helemaal.

Na het eten gaat J in bad. Daarna trekken we zijn pyjama aan en mag hij nog even op schoot zitten en op de mobiel een paar filmpjes van beka (kikker) kijken. Dan brengen we hem naar bed waar A hem Dikkie Dik voorleest. Altijd hetzelfde verhaaltje. Dan gaathij nog een uur liggen etteren. Degene van ons die geen dienst heeft kan dan alvast even achter zijn laptop kruipen. Als het stil wordt in de slaapkamer, kijken wij nog een serie. Dan ruimen we op en gaan ook wij slapen.

En dat dan nog bijna vier weken vanaf nu.

Wendy

Klinkt herkenbaar ;)