Andthentherewere3.reismee.nl

Vluchten kan niet meer

Vandaag is de dag die we wisten dat zou komen. We gaan terug naar het voogdijtribunaal waar de mevrouw achter het bureau ons lot bezegelt. We moeten weer wat papieren invullen. Daarna een half uur onszelf vermaken in de lokale speeltuin (te bereiken via de lokale begraafplaats) en dan mogen we terugkomen om nog wat handtekeningen te zetten. En dan opeens zijn we officieel ouders.
Na dit heugelijke feit is het tijd is het tijd om de rest van de papierwinkel in gang te zetten. Dus op naar het gemeentehuis. Daar halen we de geboorteacte van het jongetje. Eerst aanvragen, dan twee uur wachten (nuttig besteed met koffie met gebak bij Kaffee Frei en dan een aansluitende lunch met frambozensoep) en dan terugkomen om het papiertje op te halen. Daarna 197 kilometer rijden naar Boedapest om de adoptieverklaring te halen. Daarna de halve stad doorrijden om een Hongaars paspoort voor onze zoon aan te vragen. Waarvoor hij op de foto moet wat hij voorbeeldig doet. En dan is het inmiddels bijna 6 uur en zijn we compleet gaar. En oververhit omdat we dit alles in onze netste kleren hebben gedaan.
We vieren onze nieuwe aanwinst op de terugweg naar Miskolc. In een KFC langs de snelweg. Om 9 uur zijn we thuis. En morgen… moeten we om 9 uur in Boedapest zijn voor de rest van het regelwerk.

Leo en Els

Het wordt nu denk ik wel echt tijd dat jullie naar huis komen